Sider

tirsdag den 5. januar 2010

Sneet inde & hyggescrap

Hold da op hvor har vi fået meget sne idag! Jeg var en kylling imorges og vendte om på vej til arbejde og kørte hjem igen. Heldigvis havde jeg min laptop herhjemme og kunne arbejde hjemmefra. Det ser ud til at det bliver det samme imorgen.

Det var faktisk en okay beslutning at vende om, for huset er dækket af sne - man kan ikke se ud af vinduerne og indkørslen sner mere og mere til. Det er flot - men svært at indfange på billeder. Jeg var ude i eftermiddags med Jan og tog et par billeder - men det sneede meget så helt gode blev de ikke.

Men det er hyggeligt at sidde indenfor bag sneklædte vinduer og være kreativ. Her til aften fik jeg lavet dette kort, som er lavet af nogle rester.

Stempler: Hero Arts Flourish background, Hero Arts Birthday Sayings, Hero Arts Antique Engravings.
Papir: Bo Bunny Sunflower/Seafoam dot, Bazzill kraft / walnut cream papir.
Sværte: Ranger distress inks (scattered straw/peeled paint/tea dye), Memories dye ink.
Andet: Voks blyanter, copics, Hero Arts perler, 3d puder, Martha Stewart Lattice punch.

Solsorten holder sig til - for jeg har lagt æbler ud og den trodser kulden og sidder og spiser på jorden. Kun når vi er udenfor, flyver den hen på havelågen eller plantebordet, så den hurtigt kan komme tilbage til æblerne.


Man kan lige ane fuglesporene i den tykke sne som ligger på plantebordet.


Jeg synes at det er SKØNT når det virkelig er vinter som det er nu. På trods af praktiske problemer. Jan skal til Frederikshavn imorgen med båden til Sverige - han har optimistisk fundet snekæderne frem - mon han kommer afsted. Jeg tror det ikke - hvis det fortsætter med at sne sådan.

Ha en dejlig aften !

13 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Rigtig flot kort.
Det er utroligt, at der kan være så stor forskel på vejret i vores lille land. Herovre i Rødovre er der sne ja, men det er ikke meget. Mine børn ønsker sig ellers snefri, men det skal de vist se langt efter. ; ) : )

Heidi sagde ...

Uha ja hvor godt du vendt om - jeg var ved Ålborg idag og puha sikke en tur - her i Frederikshavn er det slemt pt. men de kører jo selvfølgelig så krydser for Jan i morgen - og nok ingen dum ide med sne kæder ;o)

Skønt kort - er nu vild med punchen fra martha.. ;O)

Helle Sahl sagde ...

Super flot kort og flot farvelagt.

Den tur jeg lige har taget til Frederikshavn her til aften fortrød jeg nu et par gange. Krydser også fingre for hans tur.

Tanja sagde ...

Et rigtig flot kort og jeg er vild med de farver du har brugt...
Ja, sikke en masse sne vi har fået i dag og jeg kan absolut godt forstå du vendte om og kørte hjem igen - god beslutning.... Flotte vinterbilleder og man kan rigtig fornemme hvor meget sne der er kommet..
Krydser fingere for at Jan kan komme afsted i morgen og hjem igen i god behold... :o)
Scrapknuzz Tanja

Alice sagde ...

your cards are always so perfect and elegant, Pia! And this one is no exception! so beautiful! thanks for sharing the snow-y photos!! stay warm!! =)

donna mikasa sagde ...

Beautiful card, Pia! I love the warm colors! And the photos look surreal...
I cannot imagine that much snow!

Grete sagde ...

Rigtig sødt kort, de sommerfugle er bare så flotte, bliver vist nød til at have dem også (hi-hi).
Ja det er blevet rigtig vinter over vores landsdel, jeg elsker også sneen, og hvor er det da bare hyggeligt, at sidde inde i en god varme og kigge ud på alt det hvide, det er bare SÅ flot. Fine vinter billeder du har fået taget. Krydser fingre for en god tur til Jan.
Knus Grete

Mette W. Sørensen sagde ...

Ja sikke da en omgang sne vi har fået her i Nordjylland, godt vi har så skøn en hobby så vi sagtens kan få tiden til at gå:-)
Vildt sødt kort du har lavet, dejlig farve.

Hellemor sagde ...

Lækkert, lækkert kort, og så dejlige farver. Martha Stewart punchen er nu rigtig flot. Sommerfuglene er flot farvelagt.

Jeg håber da ikke at Jan er kørt til Frederikshavn i dag for hold da op en gang sne vi har fået. Vores gamle vovse drukner i sne og synes bestemt ikke det er sjovt at skal ud at tisse.

Jill sagde ...

Love this card! It's so elegant!

Sanne sagde ...

Et lækkert kort og så lavet af rester - super! Det er nogle flotte billeder - Skovbakken i hvidt! Som jeg skrev til dig i morges har vi ikke fået meget mere end 4 cm.

Charlotte Ravn sagde ...

Ih du laver så mange skønne kort Pia og jeg følger skam med her på bloggen, selv om jeg ikke lige altid får kommenteret ;)

Stamping Cafe sagde ...

Stunning card, Pia!! Love your work, always so elegant!! Love the colors and design on this one!!

Have a beautiful weekend!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails